Lilleskolen Odense - Uge 9 - 2024

Fastelavn

I mandags holdt Lilleskolen traditionen tro fastelavnsfest efter de faste forskrifter. I år var det Lyren (6.kl.), der stod for kåringer. Vi har brugt god tid til at finde udklædningskategorier og lavet fine præmier til de forskellige. Vi have 10 i alt.

Det er en fast tradition, at alle klasser starter i egen klasse i 1. modul. Der gik Lyren rundt og fandt ud af, hvem de syntes, der var bedst klædt ud inde for de aftalte kategorier. Der var Mest uhyggelige, sødeste, bedste par, bedste grupper, den sjoveste og også bedst udklædte klasse m.m. (Se billeder for at se vinderne). Så blev der spillet op med sambarytmer til tøndeslagning og kattekonger og dronninger blev fundet for hvert trin. Efter pausen mødtes vi alle i hallen til sang o kåringer. Derpå sluttede vi af med "kwela" og "nu skal vi alle sammen danse". Dagen blev sluttet af på trinene med fastelavnsboller, og på mellemtrinet lavede vi også Limbo. Alt i alt en dejlig dag, og sikke dejligt det er, at se alle de mange kreativt udklædte børn.

Lyren og Mette Rose

På fredag d. 1. marts er det "fodboldtrøjefredag" - #FodboldtrøjeFredag

Mød op i en trøje og bidrag til en dag, hvor vi støtter kampen mod kræft.

Samme dag starter forårsbørnene i Forårs-SFO. Det bliver spændende! Velkommen til de nye Orion-børn og forældre. .

Fastelavnsfest på Lilleskolen

Teatertur i Himmelblå

Apollo er flyttet

Lyrens fastelavn

Lene Buthler, Mette Rose

Tak for den fine brændene kærligheds blomst fra Celia. Som en af børnene sagde, da vi snakkede om den. ”Brænder kærligheden så af .”  Hihi….I næste uge er det Bjørk, der skal have buket/grønt med.

Vi havde en god tur i teateret og det var en meget god og intens forestilling. Den handle om det at miste en man holder af og deale med det. Det var heldigvis, for det meste en glad forestilling og det er mit indtryk, at alle var tilpasse med det hele.

Fastelavnsfesten gik også super fint, tak til Louise for de fine fastelavnsboller.

Tirsdag var det som sagt, i andet brev, sådan nogle seje flyttebørn… og vi kom nogenlunde på plads. Det skal nok blive godt at være i den nye klasse. Hvis I skulle have legetøj, spil, Lego, en plante eller noget, I kan undværer, og som I gerne vil donere til klassen, skal det være velkommet.

Husk forældremøde d. 20/3. Kl.. 17.00.-19.00. Dagsorden kommer senere.

Mange hilsner fra Mette, Jonna og Lene

Lene Buthler

Apollo

Så er Apollo flyttet i nye lokaler og har fået nye garderobepladser. Det er gået rigtig godt og Apolloerne var hjælpsomme og effektive i processen. Meget flot arbejde og fællesskabsånd.

Tusind tak for en fantastisk fastelavn, med søde og fine kostumer. Og tak for de dejlige fastelavnsboller – mums hvor lækkert.

Vi beder jer lige få tjekket penalhusene igen – der mangler stadig blyanter, viskelædere og blyantspidsere rundt omkring.

Vi oplever at Apollo har det godt og klarer 1. klasse rigtig godt.

God weekend fra

Pernille og Katrine

Afviklingen af kåringer i forbindelse med fastelavnsfesten gik så fint. Lyren havde styr på det, og de havde lavet så fine præmier. Dertil skal rettes en stor tak til Elle, som har hjulpet Lyren med at få dem færdige til tiden. Vi vil i øvrigt sige tusind tak for lækre fastelavnsboller til Ulla og Una. Det smagte herligt. Så var Lyren for resten selv flot udklædte. Fedt!

Så er det fra næste uge af, at vi afholder samtaler. Husk at det er sidste tilmelding i dag torsdag. Vi glæder os til at se jer.

Mange hilsner

Camilla Mønster