Lilleskolen Odense - Uge 14 - 2024

Orion

I Orion havde vi en dejlig påskefrokost inden ferien, hvor børnene lavede lækker mad og pyntede op.

I denne uge har vi lavet perleplader, leget, læst Otto er et næsehorn og alle børn har lavet en tegning af deres eget næsehorn med navn. Alt fra Darth Vader til Snotto.

Mange hilsner

Laila

I morgen lørdag ankommer Polakkerne til Lilleskolen. Det er her en hel uge. Tag godt imod dem.

Kunst og frokost i Orion

Et fuldtalligt Zenit hygger med Storevenner

Islandsforberedelser i Lyren

Ny ferniseringsdato for forårsudstillingen

Laila Pedersen

Zenit og Sirius

Vi er kommet rigtig godt i gang efter påskeferien. Vi har fået Alma hjem fra Thailand. Det var rigtig dejligt. Livia kom hjem fra New Zealand for nogle uger siden, så du er vi atter fuldtallige.

Vi havde en god tur i teatret før ferien, hvor vi så forestillingen ”Kongen og vandkanden”. Det var en meget fin forestilling.

I dag har vi haft en hyggedag sammen med vores storevenner. Se billederne. Vi har haft et tegneværksted og danset stopdans i salen. Bagefter gik vi i boldburet, hvor vi legede og lavede øvelser med faldskærmen.

Husk at tilmelde jer til forældremødet torsdag d. 25/4. Se link på opslagstavlen på forældreintra.

Joan.

Søren Nanfeldt, Joan Olesen

Så fik vi afviklet de sidste samtaler i denne uge, og tusind tak for dem alle.

I denne uge er vi gået i gang med at forberede vores fremlæggelser til islændingene. Jeg lægger vægt på, at børnene får valgt, hvad de vil fortælle om i forhold til, hvad de mener, der er vigtigt for islændingene at lære om det at gå på lilleskolen, hverdagen, fritiden, at bo i Odense og i Danmark. Præsentationsformen er også valgfri. Det skal blive en spændende kommunikationsopgave, hvor de skal forholde sig til modtagerne og planlægge præsentationen med et budskab, der er forståeligt.

Angående Lektier om fredagen: På grund af min tidlige påskeferie, har jeg valgt, at der ikke skulle være lektier til i denne fredag, men vi genoptager forløbet i næste uge. Lektierne bliver givet i dag.

Den færdige rejsefolder er også på trapperne. Den får børnene gennemgået og med hjem i næste uge.

Jeg ønsker alle en dejlig weekend

Mange hilsner

Forårsudstilling

Vi har flyttet forårsudstillingen!

Fernisering af årets forårsudstilling bliver onsdag d. 22. maj kl. 16:00

Der kommer mere info senere.

vh

Det kreative fagteam