Lilleskolen Odense - Uge 33 - 2023

Skolestart

Velkommen tilbage fra sommerferien. Vi håber, I har nydt den lidt længere ferie, som vi havde i år.

Det nye skoleår blev skudt i gang med vores vanlige tur til Nyborg strand og sikke et skønt vejr, vi havde. Selv om den seneste måneds tids vejr har gjort vandet tæmmeligt køligt, blev der badet på livet løs. Madpakker blev indtaget på tæpper rundt omkring og der blev snakket og hygget. Gensynsglæden var stor.

Vi glæder os til et nyt skoleår sammen med jer.

Fra alle os på Lilleskolen/red.

Vi ser frem til snart at afholde åbenhus på Lilleskolen. Info til Indskolingen er på trapperne.

Skolestart på Nyborg stand

Første skoledag i Himmelblå

Fælles-lege med Apollo, Zenit og Venus

Apollos i første klasse

Klubben er startet

Trin dag på mellemtrinet

Skolestart for Lyren - sidste år på trinet.

Tak for en herlig første skoledag. 😊 Det har i det hele taget været en god første uge. Vi har leget, fået bøger, hæfter og vi har arbejdet i dansk bøgerne. Vi har snakket om ord, bogstaver og stavelser og vi har klappet dem. Vi har danset, sunget og lavet sanglege.

Vi har talt om vores familier, og vi har snakket om store-venner. Vi har lavet ”vennepar” sammen med Lyrens (6.kl.) lærer og vi mødes alle på fredag, hvor de bliver præsenteret for deres store ven og vi snakker lidt sammen, leger og hygger.

Vi har sagt velkommen til Mette, som er blevet ansat i stedet for Dorthe, og vi har lært hinanden lidt bedre at kende. Vi har været til samling, og vi har læst Ruth-Viola med bindestreg. Vi har hørt Vitello og Alfons Åberg, og vi har fået hæfter, som vi har tegnet i.

OBS OBS Fællesspisning er rykket frem til den 3./10. og altså ikke d. 10./10. Som der stod i det brev I fik første skoledag. HUSK at notere det i kalenderen.

Fredag har vi idræt i hallen, men det er ikke med omklædning og bad. Så børnene skal ikke have idrætstøj og håndklæde med. Det starter de først på i 1. el. 2. kl.

Mange hilsner fra Mette, Jonna og Lene

Lene Buthler

Indskolingen

Fælles lege med Apollo, Zenit og Venus.

Onsdag mødtes Apollo, Zenit og Venus på det grønne område og legede på kryds og tværs af klasserne. Her er lidt billeder fra en rigtig hyggelig formiddag.

Katrine Ejlerskov

Apollo

Vi er kommet godt i gang, og Apollo er bare nogle skønne søde børn. Her er lidt billeder fra de første dage. Overskrifter fra ugen I kan spørge ind til derhjemme.

• Lege på stranden
  • Forhindringsbanen i hallen
  • Trinsamling
  • Fælleslege på det grønne område
  • Hvordan vi siger godmorgen og farvel i Apollo

Nu hvor vi er startet i 1. klasse, er vis og fortæl ikke længere noget, der sker hver dag. Vi har i stedet fælles beskeder, imens vi spiser lille madpakke. Hvis der sker noget ganske særligt, må børnene selvfølgelig stadig gerne tage det med, og vise/fortælle det til klassen til beskeder.

God weekend

Heidi og Katrine

Katrine Ejlerskov

Kære forældre.

Vi er godt tilbage efter sommerferien - og er mere en klar til gode, sjove og hyggelige timer i klubben. Vi har fået Phoenix godt ind i klubbens rutiner, og alle tre klasser er gode til at spille, lege og snakke med hinanden.

Karla er også tilbage igen, så drivhusprojektet, som Naomi har fået igangsat, vil blive holdt ved lige til daglig.

Der er sået jordbærplanter og i onsdags høstede vi første omgang kartofler, ved hjælp fra en lille gruppe klubbørn. Kartoflerne har vi intentioner om at spise i klubben i næste uge!

Nermin er på barsel indtil 31. august og indtil da er det Naomi, Camilla og Karla, som har deres daglige gang i klubben. I september begynder vi igen på ture ud af huset, og vi skal nok give besked når vi har datoer samt vigtig information herom.

Vi glæder os til endnu flere gode stunder med alle de skønne børn!

De bedste hilsner fra klubvoksne

Camilla Mønster

Mellemtrinet

Efter en dejlig dag på stranden i mandags fulgte 2 dage med særligt skema, hvor lærerne tirsdag var i egne klasser og lavede "Vores klasse". Der blev lavet ferie quiz og byt, delt hæfter ud, gennemgået nye skemaer, lavet dukseordninger og leget  m.m.

Onsdag var trinet samlet om en modtagelsesceremoni for Phoenix i salen i første modul. Hele dagen stod i "Vores trin"s tegn, hvor vi bl.a. lavede et stjerneløb med udgangspunkt i at ryste det nye trin sammen. Det nye mellemtrin består nu af Phoenix i 4. kl., Callisto i 5. kl. og Lyren i 6. kl. Velkommen til Phoenix.

Fra alle os på mellemtrinet

Så er vi tilbage fra ferie og sikke en dejlig start. Først en skøn tur i solskin på Nyborg strand, hvor vi fik snakket om en masse ferieminder og spist madpakker. Vi fik også leget 10-20-30, Am Bam Bi og plasket rundt i vandet, som vi plejer - også selv om vandet var til den kølige side. Hele tirsdag var både Marlene og jeg sammen i klassen, hvor der både var praktiske og hyggelige ting, vi lavede. Én af de praktiske ting vi lavede, er en ny dukseordning, hvor børnene har én fast ugentlig duksedag frem til efterårsferien. Igen i år får de nye pladser hver uge, da det var noget, der har fungeret godt sidste år og børnene kan faktisk veldigt godt lide det. Så er vi jo rykket tilbage i vores "gamle" lokale fra 3. kl. Nu er det bare ikke små børn mere, der tuller rundt 😉 Men trivsel er stadig noget, der er på plakaten. Der er nyt fag på skemaet og "nye" lærere (dog velkendte fra andre sammenhænge) - det bliver godt.

Andet spændende nyt er, at Lyren får deres små-venner i morgen. Der var stor jubel ved nyheden, men også lidt spænding at spore.  Det bliver også godt!

Sidst men ikke mindst så glæder Marlene og jeg os usigeligt meget til at kunne drage til Island med Lyren i foråret. Det bliver fantastisk!!

Vi ser begge to frem til at arbejde med klassen i dette sidste skoleår på mellemtrinet.

Velkommen til 6. klasse.

Marlene og Mette Rose