musik på lilleskolen odense

Koncert med VAEV

Så’ der koncert!

Alle er velkomne og vi glæder os!

Der er mulighed for at købe vand, øl, vin, kaffe og the før, under og efter koncerten.

Som publikum betaler man det, man kan og vil – på VAEV’s mobilepay eller i en hat ved udgangen.
Tid:
torsdag den 17. nov. kl. 20.00
Sted:
Lilleskolen Odense
Blåbærvej 43-45, 5260 Odense S

Lidt om VAEV

Hvad sker der, når man sætter strøm på Dalarhästen? ’Vaev’ er et enestående mix af den traditionelle folkemusik OG den nyeste elektroniske musik. Rigsspillemanden Poul Lendal lægger den traditionelle og nyskrevne musik i David Mondrups trygge elektroniske favn, og vupti: Ny musik opstår – samtidig med at tilhørerne får den fineste fornemmelse af, hvad folkemusik er for en størrelse.
Poul Lendahl
Poul er dansk rigsspillemand (som er den højeste udmærkelse, man kan få som dansk spillemand) fra 2014. Han har turneret med ’Lang Linken’ og ’Harpens Kraft’ over store dele af verden gennem snart 50 år. Han har undervist på Lilleskolen Odense, og på musikkonservatoriet i Odense, hvor han var med til at starte landets første konservatorieuddannelse i folkemusik.
Instrumenter: Violin, jødeharpe, rummelpot, seljefløjte, skeer m.v.
David Mondrup
er lærer i elektronisk musik på ’Engelsholm Højskole og på konservatorierne i Århus og Ålborg. David er uddannet rytmisk musiker fra konservatoriet i Århus, og han er en af pionererne i landet, når det kommer til at kombinere de elektroniske værktøjer med traditionel folkemusik.
Instrumenter: Laptop, indisk harmonium, harmonika, melodica m.v.
‘Vaev’ har i perioder gæster med i bandet, og det er også tilfældet ved denne koncert. Den eminente Odense-baserede saxofonist Hans Mydtskov bringer sin sax og sine mange pedaler og sit stærke og meget fantasifulde spil med til Lilleskolen. Hans er lektor på konservatoriet i Odense, og han spiller ellers bl.a. i ‘TipToe Big band’ og ‘Superfly’.